Ved havari kommer bilen hjem til ”sit eget værksted”

1. oktober 2008

Til redaktionen

Holstebro, 1. oktober 2008

Vi e-mailer pressestof for Danmarks Automobil Forhandlerforening, som har indgået et samarbejde med Dansk Autohjælp, så bilejerne kan få repareret deres bil på ”deres eget” værksted.

Tekst ved journalist Flemming Hove.
Foto ved pressefotograf Bent Tilsted/Tilsted Com.
Tekst og fotos må kun gengives i forbindelse med redaktionel omtale af D.A.F.

Yderligere informationer kan fås ved henvendelse til Danmarks Automobil Forhandlerforening, direktør Preben Kjær, tlf. 3331 4555 eller markedschef Lars Albæk fra Dansk Autohjælp A/S, tlf. 7217 1385.

Med venlig hilsen

f. Bent Tilsted
Inge-Lise Dinesen

Bilforhandlere og Dansk Autohjælp i samarbejde:

Ved havari kommer bilen
hjem til ”sit eget værksted”

 

Bilejere er mest trygge ved at få deres bil repareret hos ”deres eget” værksted, hvis de pludselig havarerer og akut skal have bilen fragtet på værksted.
Det bliver nu muligt for de mange bilejere, der har købt deres bil hos en autoriseret forhandler under Danmarks Automobilforhandler Forening (D.A.F.).
Og det kommer ikke til at koste bilejerne noget på forhånd at være med i ordningen. Man skal kun betale transportomkostningen i tilfælde af havari. Selve beredskabet hos værkstedet og hos Dansk Autohjælp vil være et led i værkstedets service.
D.A.F. har med virkning fra 1. oktober indgået en aftale med Dansk Autohjælp A/S, der ifølge administrerende direktør Preben Kjær hos D.A.F. vil vende op og ned på mange ting.

Et modtræk

– Hvis vore kunder er så uheldige at havarere, skal de blot kontakte deres værksted. Så rekvirerer de omgående vejhjælp og får bilen bragt til værkstedet. I ni ud af 10 tilfælde sker et havari i nærheden af, hvor man bor, men i de tilfælde, hvor man er langt hjemmefra, vurderer værkstedet, om skaden er så lille, at den kan laves på et autoriseret værksted i nærheden, eller om bilen skal ”hjem”, fortæller Preben Kjær.
– Aftalen er et modtræk mod andre vejhjælpsabonnementer, hvor bilen fragtes til bestemte værksteder. Det er vigtigt for både bilejerne og os, at bilen kommer til det værksted, som har et enormt kendskab til den. Det er en ny måde at anskue tingene på, siger han.
Preben Kjær tilføjer, at D.A.F.-aftalen, der gælder i både ind- og udland, også må være en interessant nyhed for den million bilejere, som intet autohjælpsabonnement har.
D.A.F. har næsten 500 medlemmer, som beskæftiger ca. 15.000 medarbejdere og omsætter for ca. 45 mia. kr. om året.

God aftale

Markedschef Lars Albæk fra Dansk Autohjælp A/S er glad for aftalen, fordi den sikrer alle medlemmer af D.A.F. mulighed for at trække på selskabets beredskab. Ud over autohjælp omfatter det også udbringning af kunde- og prøvebiler.
– Man kan sige, at medlemmerne af D.A.F. blot trækker på vort beredskab, og vi udfører det, vi er gode til i form af autohjælp på stedet eller transport efter ønske fra den, der betaler for hjælpen, siger han.
Aftalen passer desuden godt ind i den kendsgerning, at Dansk Autohjælp i forvejen har over 90 procent af det danske mobilitetsmarked.
– Aftalen har for os en enorm synergieffekt. Når vi alligevel skal ud på vejene for at hente havarerede biler, kan vi med det samme se, om de er dækket af mobiliteten, siger han.

Alle pressemeddelelser om: