Til redaktionen
Holstebro, 27. februar 2005
Vi fremsender pressestof for bemandingsvirksomheden Proffice A/S, der vil synliggøre sammenhængen mellem pris og de ydelser, kunderne får ved personaleudvælgelse.
Få yderligere informationer på www.proffice.dk
Tekst ved journalist Flemming Hove/Tilsted Com.
Foto ved fotograf Thomas Juul/Tilsted Com.
Tekst og foto må kun gengives i redaktionel sammenhæng.
Yderligere informationer – kontakt Proffice A/S, adm. direktør Peter Klaris, tlf. 3341 8810 eller mobil 7211 2700
Med venlig hilsen
f. Bent Tilsted
Inge-Lise Dinesen
Kunderne skal vide hvad de betaler for
Bemandingsvirksomheden Proffice vil synliggøre sammenhængen mellem pris og den personaleudvælgelse, de skal foretage.
Det er en gylden regel at fortælle sine kunder, hvad de får for deres penge.
Virksomheden Proffice i Danmark, der er specialiseret inden for professionel personaleudvælgelse til både midlertidige og faste jobs, har udviklet en udvælgelsesmodel, der synliggør for kunderne, hvad de får for deres penge.
Se forskellen
En virksomheds vigtigste ressource er medarbejderne. Undersøgelser viser, at forskellen i produktivitet mellem en medarbejder med det rigtige jobmatch og det modsatte i visse tilfælde kan være helt op til 100 procent.
Ifølge administrerende direktør Peter Klaris er det derfor meget vigtigt, at kunderne kan se forskellen på de ydelser, de køber, når de har brug for én eller flere nye medarbejdere til enten tidsbegrænsede opgaver eller permanente stillinger.
– Vores kompetence er at udvælge det personale, erhvervslivet har brug for til bestemte opgaver uanset ansættelsestiden. Men der er forskel på de ydelser, vi tilbyder, fordi de hænger nøje sammen med, hvor kompleks opgaven er. Vi skal som udgangspunkt finde den rigtige person, uanset om det er til en midlertidig ansættelse, eller om det er til en permanent stilling. At finde en person til et midlertidigt job kan være lige så avanceret som at finde en person til en permanent stilling. Vi oplever en stigende efterspørgsel på medarbejdere med høj kompetence til midlertidige jobs. Det stiller krav til vores udvælgelsesprocesser. Vores indsats afhænger af kompleksiteten i jobbet og ikke af, om der er tale om en midlertidig eller fast ansættelse, understreger Peter Klaris.
Fleksible jobs
Han medgiver gerne, at det som kunde kan være svært at se, hvad man betaler for, når man har brug for en ny medarbejder – og det er det, han og Proffice nu vil synliggøre.
– Dansk erhvervsliv har i de senere år fået øjnene op for mulighederne for at bruge fleksibel arbejdskraft. Altså at regulere arbejdsstyrken efter det aktuelle arbejdspres og de aktuelle opgaver. Vi kan hjælpe med at skrue op og ned for bemandingen, og vi kan tilføre virksomhederne øget kompetence og erfaring i et permanent eller begrænset tidsrum ved at finde de rigtige folk til de enkelte specialopgaver, påpeger Peter Klaris.
På Proffice´ hjemmeside www.proffice.dk kan man hente yderligere informationer om bl.a. den nye udvælgelsesmodel.
Fakta
Proffice er én af Nordens største virksomheder inden for personaleudvælgelse.
Virksomheden åbnede i Danmark i 2000 og er i dag landsdækkende med seks kontorer.
I alt råder Proffice over mere end 65 afdelinger i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Siden 1999 er Proffice noteret på Stockholmsbørsen.
- Administrerende direktør Peter Klaris og markeds- og udviklingschef Cristofer Eckermalm fra Proffice vil synliggøre de processer, der hører med til at udvælge de rigtige medarbejdere. Foto ved fotograf Thomas Juul/Tilsted Com.