Ung opfindsomhed er Danmarks råstof

2. februar 2005

Til redaktionen

Holstebro, 2. februar 2005

Vi sender pressestof om, hvordan Tilsted Communication med succes har hjulpet Komitéen for Unge Forskere med at få vendt de unges svigtende interesse for to landsdækkende forskerkonkurrencer.
Vi vedlægger særudgave af vort infoblad Hønsehuset.

Tekst ved journalist Flemming Hove.
Foto ved fotograf Thomas Juul/Tilsted Com.
Tekst og fotos må kun gengives i redaktionel sammenhæng.
Materialet må ikke anvendes i anden forbindelse og ikke i kommerciel sammenhæng.

Yderligere informationer kontakt Tilsted Communication, Bent Tilsted,
tlf. 9743 2300.

Med venlig hilsen

f. Bent Tilsted
Inge-Lise Dinesen

 

Ung opfindsomhed er Danmarks råstof

 

Mange gode idéer om, hvordan de danske arbejdspladser kan udvikle sig og tage kampen op mod den stigende globalisering, har aldrig fået en chance. Enten fordi de er faret vild i myndighedernes bureaukratiske jungle, eller fordi ophavsmanden eller -kvinden har tænkt: ”Det kommer jeg aldrig igennem med”.
Sådan tænker langt de fleste unge heldigvis ikke. En stor del af dem har evnen til at se muligheder frem for begrænsninger, og det er netop det råstof, Komitéen for Unge Forskere har haft succes med at udfordre i de seneste tre år.
Komitéen for Unge Forskere arrangerer hvert år to landsdækkende forskerkonkurrencer, og det har vist sig, at unge danskere med interesse for forskning, naturvidenskab, miljø og teknik har talent for at klare sig fornemt i det internationale miljø.
Og den kendsgerning passer som fod i hose til Folketingets ambition om at satse endnu kraftigere på forskning og innovation i de kommende år. Videnskabsminister Helge Sander (V) mener, det er både nødvendigt og afgørende at sikre uddannelse af langt flere nye forskere. Ellers kan Danmark ikke klare sig i den internationale konkurrence.
Komitéen for Unge Forskere har fået stor ros for den måde, den tager hånd om de unge og deres potentiale på. Det understreges bl.a. af, at de to konkurrencer bliver støttet af Videnskabsministeriet, Undervisningsministeriet og Miljøministeriet og sponsoreres af universiteter og store danske virksomheder.
Kommunikationsbureauet Tilsted Com i Holstebro udarbejder bl.a. webløsninger og pressestof for komitéen og har siden 2002 sponsoreret 100.000 kr. hvert år.
– Da Komitéen for Unge Forskere henvendte sig til os i 2002 i et forsøg på at få vendt de unges svigtende interesse for konkurrencerne, tog vi udfordringen op og fandt frem til en ny form for markedsføring. Vi har bl.a. brugt et aktivt website som en populær genvej til at nå de unge, og det har vist sig at virke, fortæller bureauindehaver Bent Tilsted.

Alle pressemeddelelser om: