Til redaktionen
Holstebro, 19. december 2003
Vi e-mailer pressestof for pro tec vinduer a/s i Holstebro. Virksomheden har under en utraditionel teambuilding lavet deres egen kogebog.
Kogebogen fremsendes til jeres forbrugerredaktion.
Tekst af journalist Flemming Hove.
Fotos ved fotograf Thomas Juul og fotograf Ole Mortensen.
Tekst og fotos kan frit anvendes og publiceres – uden beregning.
Yderligere informationer – kontakt pro tec vinduer a/s, direktør Bjarne Haulrik, tlf. 4040 7579.
Med venlig hilsen
f. Bent Tilsted
Inge-Lise Dinesen
Utraditionel teambuilding hos pro tec vinduer a/s i Holstebro:
Virksomheden har lavet sin egen kogebog…
– Vi har aldrig fået så stor respons før. Det har været helt utroligt!
Administrerende direktør hos pro tec vinduer a/s i Holstebro, Bjarne Haulrik, er ovenud glad for den modtagelse, virksomhedens utraditionelle julehilsen til arkitekter over det ganske land har fået. Den er nemlig resultatet af en finurlig idé og en helt anderledes form for teambuilding, end man er vant til i erhvervslivet.
Salgsmedarbejdere og ledelse har i fællesskab lavet deres helt egen kogebog med fortællinger om de enkelte retter, opskrifter og billeder. Hele processen fra idéudvikling til produktion er foregået i samarbejde med Tilsted Communication, og pro tec har nu sendt kogebogen ud til ikke færre end 2800 arkitekter.
To fluer med ét smæk
– Med kogebogen har vi slået to fluer med ét smæk. Vi har dels fået lavet vores egen personlige julehilsen, dels har vi haft en udbytterig form for teambuilding. Jeg fornemmer, at medarbejderne har haft det sjovt og lært nye sider af sig selv at kende. Teambuilding handler for mig om at få brudt murene mellem de forskellige afdelinger og personer ned, så vi i fællesskab kan definere og arbejde frem mod det samme mål, siger Bjarne Haulrik.
– Teambuilding er en proces, hvor vi alle lærer at have tillid til hinanden. Når man ved, at man kan stole på hinanden, kan man i fællesskab klare alt. Under processen overskrider man ofte nogle personlige grænser, men man opdager, at det gør én stærkere. I vores tilfælde kunne det f.eks. være at filetere en fisk, hvis aldrig man havde prøvet det før, fortsætter han.
Spøjst indslag
Bjarne Haulrik fik oprindelig idéen til at lave en kogebog, fordi han selv interesserer sig for at tilberede mad. Egentlig skulle kogebogen kun være et spøjst indslag over for virksomhedens mange samarbejdspartnere i arkitektbranchen, men under samarbejdet med Tilsted Communication udviklede tingene sig.
– Tanken om at lave en kogebog som teambuilding tiltalte mig, for på den måde kunne vi i hele virksomheden være sammen om det, uanset hvor rutineret den enkelte medarbejder var i køkkenet. Og man må sige, at det lykkedes, siger Bjarne Haulrik, der sammen med alle medarbejdere rev en lørdag ud af kalenderen og mødtes på Holstebro Tekniske Skole for at hjælpes ad med at tilberede og nyde de mange kulinariske mesterværker og samtidig få en kogebog ud af anstrengelserne.