Til redaktionen
Holstebro, 24. august 1996
Tekst af journalist Flemming Hove.
Foto ved fotograf Ole Mortensen.
Tekst og foto kan frit anvendes og publiceres – uden beregning.
Fotos kan rekvireres ved henvendelse til
Tilsted Communication,
Inge-Lise Dinesen, tlf. 97 43 23 00.
eller E-mail: post@tilsted.dk
Yderligere informationer – kontakt Dan Cake A/S, salgs- og marketingdirektør Torben Lindeschouw, tlf. 75 73 18 44.
Ny emballage krævede et nyt produkt
Da reklame- og designbureauet Adtention i Vejle fik til opgave at udforme en ny, eksklusiv emballage til de landskendte roulader fra Dan Cake A/S, spekulerede ingen på, at det ville få stor indflydelse på selve produktionen.
– Vi skulle lave en emballage, som ville give produktet en merværdi, fortæller administrerende direktør hos Adtention, Brian Stein. Kampen om hylderne i forretningerne er stor. Når folk køber roulader, er der tale om impulskøb. Derfor skulle vi udvikle en emballage, der populært sagt siger: “Kom og tag mig”.
Den nye emballage signalerer lækkert bagværk af høj kvalitet, og Dan Cake var særdeles godt tilfreds.
En ny, eksklusiv emballage lover et forbedret produkt. Derfor fik Dan Cake A/S sine roulader forbrugertestet i slutningen af 1995. Forbrugerne mente, rouladerne skulle have et større frugtindhold og en lettere creme.
Det tog virksomheden til sig, og efter seks måneders produktudvikling er en forbedret roulade på vej ud i forretningerne.
Så hvad der i første omgang kun skulle være en ny emballage, er endt med både et forbedret indhold og en flottere indpakning.