Til redaktionen
Holstebro, 24. august 1996
Tekst af journalist Flemming Hove.
Foto ved fotograf Ole Mortensen.
Tekst og foto kan frit anvendes og publiceres – uden beregning.
Fotos kan rekvireres ved henvendelse til
Tilsted Communication,
Inge-Lise Dinesen, tlf. 97 43 23 00.
eller E-mail: post@tilsted.dk
Yderligere informationer – kontakt Dan Cake A/S, salgs- og marketingdirektør Torben Lindeschouw, tlf. 75 73 18 44.
Dan Cake forventer stærkt stigende salg
Udvikling af nye produkter kan ofte give gode sidegevinster.
Det har Dan Cake A/S oplevet, og det er grunden til, at virksomheden netop nu sender nye forbedrede roulader ud i butikkerne i forventning om et stærkt stigende salg.
Da Dan Cake i slutningen af 1995 skulle have forbrugertestet to nye skærekager, lod virksomheden samtidig forbrugerne smagsteste de traditionelle roulader. Der var på forhånd udviklet en ny, mere moderne og eksklusiv emballage, men indholdet var det samme som tidligere.
Forbrugernes vurdering af rouladerne har medført, at virksomhedens produktudviklingsafdeling har forøget frugtindholdet og udviklet en lettere creme. Resultatet er blevet en bedre roulade, som en ny forbrugertest har givet store plusser.
– 80 procent af alle køb er impulskøb. De fleste kunder går ikke ind i en forretning i den hensigt at købe en kage, men mange bliver fristet til det, når de ser varerne på hylderne. Derfor betyder emballagen meget for et produkt, men samtidig skal produktet leve op til den forventning, køberen har., siger salgs- og marketingdirektør Torben Lindeschouw.
Han er i dag glad for, at rouladerne blev smagstestet. Forbrugernes kritik viste nemlig, at Dan Cake skal være opmærksom på, at folks smagsvaner ændrer sig gennem årene.
Dan Cake har en markedsandel på ca. 75 procent. Rouladerne tegner sig for halvdelen af produktionen