Til redaktionen
Holstebro, 9. april 1995
Tekst af journalist Sven-Ove Kjældgaard.
Foto ved Tilsted Communication.
Såvel tekst som foto kan frit anvendes og publiceres – uden beregning.
Fotos kan rekvireres ved henvendelse til
Tilsted Communication,
Inge-Lise Dinesen, tlf. 97 43 23 00.
eller E-mail: post@tilsted.dk
Yderligere informationer – kontakt den lokale Opel forhandler eller bestyrelsesmedlem Allan Meiniche, som træffes på tlf. 97 42 30 33.
Ingen regning
Med Opels system “Alt-Inklusive” sikrer man sin bil et godt liv og sig selv en tryg økonomi
– Når man er glad for sin bil, vil man gerne behandle den godt. Passe serviceeftersyn og få repareret småskader, inden de bliver store. Men det koster penge. Og det er ikke altid, man bare kan trække dem ud af budgettet. Derfor er jeg glad for, at jeg tog imod Opels tilbud om “Alt-Inklusive”, da jeg i januar 1994 købte en ny Corsa. Jeg er sikker på, at det har sparet mig for både penge og bekymringer.
Sådan udtrykker læge Susanne Poulsen fra Glostrup sin tilfredshed med Opels økonomiske sikkerhedsnet “Alt-Inklusive”, der er en ny måde at have bil på.
Systemet er en pakkeløsning, der indbefatter forsikring og vedligeholdelsesudgifter. Har man tegnet en “Alt-Inklusive”, som endda kan finansieres gennem købekontrakten ved køb af en ny Opel eller en nyere brugt Opel, så får man i tre år kun udgifter til benzin og vægtafgift samt til de pudse- og vaskemidler, man vil bruge til at holde sin bil i kosmetisk god stand med.
– Jeg tænker aldrig over, om jeg nu har råd til at få bilen til service, eller jeg lige kan vente til næste lønningsdag. Økonomisk har jeg jo sikret mig, fortæller Susanne Poulsen, der har gjort flere gode erfaringer med “Alt-Inklusive”.
– Jeg fik stjålet nogle fælge og var godt ærgerlig. Men på værkstedet satte de bare nogle nye på. Og så hørte jeg aldrig mere til det.
Især når man er afhængig af sin bil for at komme til og fra arbejde, er det en stor betryggelse at have sikret sig mod uforudsete udgifter. Selv den bedste bil kan gå i stykker. Og selv den bedste bilist kan blive årsag til et uheld. Det er slemt nok at undvære bilen, mens den er på værksted. Skal man også vente på at finde penge til regningen, går det helt galt.
I den sidste ende er det jo også et spørgsmål om at holde bilen i orden, så den kan betegnes som velholdt, når den skal skiftes ud. Gensalgsværdien er jo en væsentlig del af en bils totaløkonomi, slutter Susanne Poulsen, der kører omkring 25.000 km om året i sin Corsa Sport.
– Der er satset meget på sikkerhedsudstyr af enhver tænkelig art i Opels biler. Med “Alt-Inklusive” har vi også spændt et økonomisk sikkerhedsnet ud under vore kunder, mener formanden for Opel Forhandler Foreningen i Danmark, Knud Nielsen, Hillerød.
“Alt-Inklusive”, er et resultat af et omfattende samarbejde med Topdanmark Forsikring. Opels dokumenterede lave vedligeholdelsesudgifter skal i forhandlernes øjne især komme deres egne kunder til gode i form af billigere forsikringer.
Opel ejere behøver ikke være med til at betale for forsikringstagere, der kører i biler med højere skadesomkostninger. Det er en af de væsentligste filosofier bag Opel forhand-
lernes forsikringssystem “Alt-Inklusive”.
Forbrugeroplysninger om Opels
Opel forhandlerne i Danmark tilbyder en helt ny og mere sikker måde at have bil på. Når du køber en ny eller nyere brugt Opel bil hos Opel forhandleren, betaler du samtidig for service og forsikring de næste 3 år/50.000 km. Så er alle udgifter betalt én gang for alle.
Det er Opels “Alt-Inklusive”.
Det betyder, at alle udgifter er dækket de næste 3 år/50.000 km. Til forsikring. Til redningshjælp. Til service. Til evt. reparation.
Prisen varierer i forhold til den Opel model, der vælges.
Opels “Alt-Inklusive” omfatter nye biler. Brugte Opel personbiler 0-3 år gamle, som har kørt max. 50.000 km.
Fuld Opel service dækker service efter Opel fabrikkernes serviceforskrifter og eventuelle reparationer.
Forsikring
Fuld kasko- og ansvarsforsikring i Topdanmark Forsikring A/S. Der er en selvrisiko for alle skader på kr. 2.000. Der sker ikke præmieforhøjelser ved eventuelle skader i den aftalte 3-års periode/50.000 km.
Elitebilister kan i 3-års perioden/50.000 km have 2 skader og fortsat være elitebilister.
Ikke-elitebilister bliver elitebilister efter 3 skadefri år/50.000 km ved etablering af ny “Alt-Inklusive” aftale. Skader, der betegnes som friskader, belaster ikke beregningsgrundlaget.
Efter 3-års/50.000 km periodens udløb og heraf følgende overgang til almindelig bilforsikring gælder sædvanlig beregning af forsikringspræmien på baggrund af forløbet i 3-års perioden/50.000 km.
Redningshjælp (Tophjælp Bil) er indeholdt i bilforsikringen.
Fri Opel service efter Opel fabrikkernes serviceforskrifter.
Evt. reparationer og alle medgåede Opel reservedele.
Originale Opel reservedele.
Fordele
Ingen uforudsete forsikringsomkostninger i 3 år/50.000 km, hvad der måtte komme først, bortset fra evt. selvrisiko ved både ansvars- og kaskoskader.
Ingen service- eller reparationsudgifter de næste 3 år/50.000 km, hvad der måtte komme først.
Aftalen kan udvides til at gælde 3 år/60.000 km.
Ingen budgetproblemer de næste 3 år/50.000 km. Du klarer udgifterne én gang for alle, enten kontant eller sammen med finansiering af bilkøbet.