Overraskelse i bilbranchen: Nyt bilhus i Holstebro

7. september 1992

Til redaktionen

Holstebro, 7. september 1992

Tekst af journalist Sven-Ove Kjældgaard.

Foto ved fotograf Søren Krogh/Tilsted Communication.

Såvel tekst som foto kan frit anvendes og publiceres – uden beregning.

Fotos kan rekvireres ved henvendelse til
Tilsted Communication,
Inge-Lise Dinesen, tlf. 97 43 23 00.
eller E-mail: post@tilsted.dk

Yderligere informationer – kontakt Opel-forhandler Allan Meiniche, tlf. 97 42 30 33.

 

Overraskelse i bilbranchen: Nyt bilhus i Holstebro

 

Opel-forhandler Allan Meiniche har tillid til sin kundekreds og sit produkt og investerer i fremtiden, mens nutiden står i frigear.

Det er ikke på bilbranchen, at byggesektoren har tjent sine penge de seneste år. Der er meget længe mellem indvielserne af nye bilhuse. Og udvidelser har kun få behov for. Derfor er det en bemærkelsesværdig begivenhed i både bygge- og bilbranchen, når Opel-forhandler Allan Meiniche her i september slår dørene op til et nyt moderne billandskab på firmaets hidtidige adresse Hostrupsvej 8-10 i Holstebro. De eksisterende lokaler er moderniseret. Og den tidligere sodavandsfabrik Skjold er bygget om, så den nu foruden et nyt, moderne kundeværksted – indeholder avancerede, kunde-

venlige udstillingslokaler. Udvidelsen er på 1300 kvm, så firmaet nu råder over ialt 3.300 kvm. Samtidig er ãindmaden” ført ajour med masser af nyheder både teknisk og elektronisk til gavn for såvel kunder som medarbejdere.

Indvielsen markeres med åbent hus i kommende weekend 12. og13. september. Lørdag med specialarrangementer for firmaets mange kunder. Der bliver mulighed for at besigtige både de nye udstillingslokaler, det nye supermoderne karosseriværksted og en del nyt teknisk og elektronisk udstyr, der skal gøre det endnu bedre og billigere at være kunde i forretningen. Desuden er der selvfølgelig udstillet masser af nye og brugte biler ved indvielsen. Meiniche har lånt et eksemplar af Opels diamant, en Lotus Omega, der koster ca. 1,5 mio. kr. i Danmark. Et rent kraftcenter på fire hjul.

En anden seværdighed bliver den hidtidige udstillingshal, som GMs tyske indretningsarkitekter har fået frie hænder til at indrette. Hallen er allerede døbt ãSpejlsalen”. GM-arkitekterne har virkelig vist, hvordan de mener, at en Opel fortjener at blive præsenteret.

– Vi synes selv, at vi har bygget vor forretning et godt stykke ind i fremtiden, siger Opel-forhandler Allan Meiniche. Vovestykket er gjort ud fra flere forudsætninger: Først og fremmest har vor kundekreds været stabil gennem mange år, så vi tror på, vi kan bevare den. Desuden nærer vi ubegrænset tillid til det produkt, vi repræsenterer. Vi er sikre på, at Opel også i fremtiden vil markere sig som et af Danmarks mest købte bilmærker. Sidste væsentlige grund til vor satsning er, at bilbranchen næppe undgår omstruktureringer med fusioner og større enheder, akkurat som andre erhverv har oplevet det. Holstebro er et godt udgangspunkt til betjening af den store kundekreds i det midt/vestjyske. Vi tror, at vort nye bilhus vil være et godt bud på en sådan strukturændring, slutter Allan Meiniche, der netop er blevet valgt som næstformand i Danmarks Automobil Forhandlerforening. Han er i forvejen formand for GM Forhandler Foreningen i Danmark. Det nye bilhus indeholder flere detaljer, som vil glæde kunder og vække opmærksomhed i branchen. Der er således indrettet kundekontor, så den travle forretningsmand/kvinde kan telefonere, telefaxe, skrive på maskine og studere papirer i fred og ro, mens han/hun får sin bil serviceret på værkstedet.

Der er også indrettet specialkontor til brug for forsikringsselskabernes taksatorer med direkte computerforbindelse til forsikringsselskabernes Datacentraler, så taksatorerne kan træffe hurtige beslutninger om, hvad der kan betales for på den skadede bil. Arbejdet kan så straks igangsættes. Det sparer både tid og penge for kunden.

Meiniche præsenterer også nye produkter i forbindelse med indvielsen af det nye bilhus. En af dem er TMO-motorolie fra Shell. Den omtales som verdens bedste men er i alt fald helt konkret den mest udbredte smøreolie i verden.

Desuden har Meiniche fået forhandling af Bosch’s store telekommunikations-

program. Det betyder, at køb og finansiering af biltelefonen samt montering og service kan komme med i handelen, når man køber bil hos Meiniche.

En lettelse og fin service for den bilist, der bruger bilen som sit andet ãkontor”.

Det glæder naturligvis Allan Meiniche, at GMs administrerende direktør i Danmark, Ludwig Schultheiß, har sagt ja til at foretage den officielle indvielse af det nye bilhus ved en reception den 11. september.

Alle pressemeddelelser om: